Translate

2014. december 27., szombat

Torta, csokoládépudingos I.



1.Piskóta

A piskóta készítésénél az alábbi receptet használtam Fűszeres kuglóf. Annyi változtatással, hogy nem kuglóf formában sütöttem, hanem kis átmérőjű tortaformában. A tésztamasszát három részre osztottam, ebből két adagot külön sütöttem meg a tortához, a harmadik részt muffinpapírokban sütöttem meg függetlenül a tortától. Amikor kihűlt csokoládépudinggal töltöttem meg, és a tetejét, és oldalát is bevontam vele. Pár órára hűtőszekrénybe tettem.

2.Töltelék



A kérés az volt csokoládépuding legyen, ami minél jobban hasonlít a normál bolti csokipudinghoz. Így esett a választásom, a dr. Oetker prémium csokoládés pudingjára. Mielőtt bárki a szívéhez kapna ijedtében, a zacskón a fehérjetartalom normál tejjel elkészítve van természetesen feltüntetve, mely 100 gramm kész pudingban 3,4 g-os, de kiszámoltam diétás tejjel csupán 1,18 gramm. A számolást egy későbbi bejegyzésben részletezem majd!
Tehát a csomagoláson feltüntetett módon egy zacskó pudingport elkevertem 40 gramm cukorral, és fokozatosan adtam hozzá 500 ml lp drinkből készített diétás tejet. Majd kb. 3 percig állandó keverés mellett besűrítettem. Hozzákevertem 30 gramm vajat, hogy szépen csillogjon, és krémesebb legyen.

3.Díszítés
A díszítéshez cukorból készült tortaburkoló masszát érdemes használni, akár formixet, vagy amit  legutóbb találtam a Miláno-kernél Tortabevono-fondant. Különböző színekben kapható, és hasznos kiszúróformákat is leltem. A fondantot ugyanúgy gyúródeszkán nyújtjuk ki, de nem kenyérport szórunk alá, hanem porcukrot.
A fondantból kiszaggatott formákat úgy "ragasztjuk" a fondant alaphoz, hogy kenőtollal vizet kenünk rá, és ez tapasztja az alaphoz.
Legalább 2-3 órára helyezzük hűtőszekrénybe, akkor könnyen szeletelhetővé válik.



Tápanyagtartalom:

  mennyiség
phe (mg)
fehérje (g)
szénhidrát (g)
zsír (g)
energia (kcal)
összesen
485,5
10,1
359,1
59,8
2201,8
1 szelet
48,6
1
35,9
6
220,2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése