Translate

2012. augusztus 21., kedd

Kettő az egyben, briós vagy kalács, ki minek szereti



Egyre inkább kedvelem a multifunkcionális recepteket is. Olyan alaptésztára gondolok, melyet felhasználhatok jelen esetben pl. briósnak is, és kalácsnak is, én kifejezetten a fonott kalácsokat kedvelem, így ezt is megfontam.
 
A követezőképpen készítettem:
250 g fehérjeszegény Loprofin vagy damin kenyérpor
15 gramm friss élesztő
50 g porcukor
125 ml Loprofin tej, vagy lp drink
25 g vaj
2 adag elkevert tojáspótló por
csipet só

A megkenéshez:
1 adag Loprofin tejjel elkevert tojáspótló por
 
Elkészítése:
Az összes hozzávalót, a folyékonyakkal kezdve a kenyérsütőgépbe öntöttem, és dagasztó-kelesztő programra tettem, ami az én Hauser kenyérsütőgépemnél 1 óra 50 perc. Az eredeti méret 3-szorosára kel. Majd gyúródeszkán átgyúrtam, és háromfonatú kalácsot készítettem belőle. Sütőpapírral kibélelt kenyérformában sütöttem meg. Sütés közben többször kenegettem. 25 perc alatt pirosra sül.

Amikor a brióst készítettem, melynek apropója az volt, hogy egy PKU-s kislány volt nálunk az elmúlt héten háromnapos kórházi felvételen, arra gondoltam egy kis örömet szerzek neki és szüleinek. Sajnos azt nem tudom örültek-e, vagy ízlett-e, mert ezt már nem tartották fontosnak jelezni :-(, de ugyanebből a mennyiségből 6 briós készült, és az aznap beesők, lelkesen majszolták, tehát nem lehet rossz :-) .

Az átgyúrt tésztát 6 részre osztottam, és muffin formára emlékeztető, de nem olyan mély formába helyeztem az átgyúrt briósokat. Tetejüket szintén megkentem a tejjel elkevert tojáspótló porral, és megszórtam cukorral. 12 perc alatt aranybarnára sült.
Jó étvágyat hozzá!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése