Translate

2013. március 17., vasárnap

Csemegézzünk a karácsonyi sütőstúdiók receptjeiből:



BÉKEBELI FŐTT KIFLI

4 kifli elkészítéséhez






Hozzávalók:                                                                               

200 g                      fehérjeszegény Loprofin kenyérpor 

½                            zacskó szárított élesztő

2 kk.                       cukor  

2 kk.                       só       

100 ml                    Loprofin tej vagy lp drink

20 ml                      olaj     



Elkészítése:

Készíthetjük robotgéppel a hagyomány módon összedolgozva, vagy kenyérsütőgéppel a dagasztást. Először a kenyérsütőgépbe a folyadékot tesszük, majd az élesztőt adjuk hozzá, valamint a cukrot. Eztán a fehérjeszegény Loprofin kenyérport, majd a tetejére pedig a sót. 20 perc alatt a géppel jól megdagasztatjuk, és egy kelesztőtálba átrakjuk. Kb. 30-40 perc alatt a duplájára kelesztjük a tésztát. Ha megkelt, kivesszük a tésztát a kelesztőtálból, 4 darabra osztjuk, és kis gombóccá gyúrjuk őket. Mindegyik gombócból vagy egy kört nyújtunk, és feltekerjük kiflivé, vagy a megszokott módon a „rongyos kifli” receptjénél tanult módon kiflit görgetünk belőle. Egy lisztezett tálcára rakjuk a kifliket, és hagyjuk kb. 40 percig kelni.

Egy legalább 3 literes lábasban vizet forralunk és egy kiskanál cukrot szórunk a vízbe. Szebb lesz így a kiflink színe. A kifliket egyenként a gyöngyöző vízbe rakjuk, és a szedőlapáttal a víz alá nyomjuk. Lassan 5-ig számolunk és a szedőlapáttal nagyon óvatosan kiemeljük a vízből a kiflit, amely láthatóan megdagadt, és egy sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk. Sütés közben már csak kismértékben növekszik a kiflink. A tetejét tetszés szerint lehet sóval vagy fűszerekkel ízesíteni.
A kifliket előmelegített légkeveréses sütőbe tesszük, és 200 C fokon kb. 20 perc alatt készre sütjük.

A sütő hőfoka:       200 °C

Sütési idő:              20-25 perc

Jelencsics Gabi által készített békebeli kiflik, csodaszépek:




Tápanyagtartalom:

 

mennyiség
phe (mg)
fehérje (g)
szénhidrát (g)
zsír (g)
energia (kcal)
 1 darab (100 g)
10
0,4
50
6

267

12 megjegyzés:

  1. Borsika azt üzeni, ez a legfinomabb kifli, amit valaha is evett! :-) Köszönük Erika! Raktam fel a facebookra fotót arról, hogyan sikerült! Nem is olyan nehéz, mint gondoltam. :-) Legközelebb bagel formára fogom hajtogatni.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Marcsikám!! Örülök, hogy ízlett Borsikának, remélem a többi újdonságot is kipróbáljátok!! Szeretettel gondolok Rátok: KissEra

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam én is a kiflit, finom lett bár nem ilyen szép! :)
    Az a kérdésem, hogy mennyiben befolyásolja a sütő a kenyerek, sütemények stb állagát? Mert nekem csak hagyományos sütőm van, itt mindig légkeveréses villanysütőre vonatkoznak a fok megadások és az idő amíg sütni kell. nem lehet esetleg, hogy nekem talán ezért keményedik minden betonná?

    VálaszTörlés
  4. Drága Krisztikém, örülök, hogy elkészítetted és finom is lett!
    Természetesen számít a sütő minősége, ugyanúgy mint minden termék, gép estén, az sem mindegy melyik kenyérporból készül! A légkeveréses sütő melege, körbejárja a kifliket, és nem csak egy vagy két irányból bombázza a meleggel. Ezért is célszerű ilyen esetben egy fazék vizet a sütő aljába tenni, hogy legalább pára keletkezhessen. Valamint sok esetben legalábbis én elkövetem azt a hibát, hogy sietek, és a kelesztési időkön próbálok spórolni, holott azon tényleg nem szabad, a kelesztés adja meg a tészta végleges állagát, puhaságát.
    Biztos vagyok abban ha kipróbálod többször,még jobb állagot fogsz elérni.
    Sok sikert hozzá! Erika

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a válaszod Erika, igyekszem minél hamarabb beszerezni egy villanytűzhelyet, azt hiszem megérné :) Addig akkor ezt a párásítást alkalmazom akkor!

    VálaszTörlés
  6. Szerintem a párásítással megoldható, millió puszi! Erika

    VálaszTörlés
  7. Itt is megsült:) Valóban nagyon finom, puha foszlós lett.
    Kriszti, én sose használom a légkeverést (szerintem szárít), de valóban ki kell várni azt a kelesztési időt:(
    Köszönjük Erika!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabikám, örülök, hogy megsütötted !! Megengeded, hogy az általad készített fotókat feltegyem? Puszi: Erika

      Törlés
    2. Hát persze:) Megtisztelsz vele. Igaz én 6 kiflit csináltam a 4 helyett, így kicsi vékonyabbak lettek, de első simán sikerült és nagyon fincsi!! Tökéletes recept!!!

      Törlés
    3. Köszönöm, máris mennek a fotók, tegyük közkinccsé, mert nagyon csinosak lettek :-) !!

      Törlés
  8. No én is eljutottam a megsütéséig és csak pozitívat mondhatok róla. Ha a nem pkusom is eszi kérdés nélkül, akkor az szerintem magáért beszél. :)) Voltak apróbb hibáim, amit a következő körben másként csinálok, de alapjában véve szerintem nagyon finom kifli lett!! Érdemes kipróbálni. A kelesztési idő valóban sokat számít és a sütőt én is párásítani fogom. Köszönjük szépen! ;) Fotót nem mellékelek, mert inkább croissantosra mint kiflisre sikerült, de Jelencsics Gabinak piszok jól néz ki a fotója, szerintem tedd föl inspirációnak Erika :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szilvi, köszönöm, hogy tapasztalataidat megosztottad a többiekkel!! Abszolút profi vagy, természetes szerintem, hogy Zalán is szívesen eszi Kincső kiflijét!! Kellemes ünnepeket Mindenkinek! Erika

      Törlés